Column: mag ik hier echt in rijden?

Voor ons is iedere zoekopdracht bijzonder; of we nu op pad gaan voor een Audi A3, een knaloranje Ford Focus ST-3 of een zo goed als nieuwe Range Rover Sport PHEV. Maar soms krijgen we een vraag die net even anders is dan anders. Laat ik het zo formuleren: als je honderd zakelijke rijders vraagt welke auto het beste past bij hun wensen past, dan denk ik dat er maar heel weinig kiezen voor een BMW i8. Negenennegentig om precies te zijn. Maar nummer honderd heet Frank.

Vleugeldeuren

Ik vind het prachtig om zo nu en dan op zoek te gaan naar een auto die niks met ratio te maken heeft en alles met emotie. Natuurlijk, de BMW i8 was met z’n hybride aandrijving z’n tijd ver vooruit en daarmee is hij ook in 2020 nog altijd relevant, maar verder is het een auto waarbij vorm voor functie gaat. Dat merk je al nadat je de stijlvolle vleugeldeur hebt geopend en je over de carbon dorpel in de prachtige sportstoel moet zien te glijden; het zit geweldig, maar je moet er wel wat voor doen. Om over de ruimte achterin nog maar te zwijgen.

Tankstation

Maar dat is eigenlijk juist de kracht van de i8: dit is een auto waar je iedere dag weer verliefd op wordt. “Mag ik hier écht in rijden?” zei Frank toen hij de motor voor het eerst tot leven liet komen. Dat effect heeft de i8 overigens niet alleen op de berijder, maar ook op andere weggebruikers. Bij het tankstation komen mensen de gestroomlijnde Duitser regelmatig van dichtbij bekijken. De basis voor de het ontwerp van de i8 werd al in 2011 gelegd, maar als je niet beter zou weten, zou je ook kunnen geloven dat ze hem in 2020 hebben getekend.

Droomt u ook van iets bijzonders, maar ziet u op tegen de zoektocht naar dat ene model dat aan al uw wensen voldoet? Of bent u op zoek naar een heel ander soort auto? We vertellen u graag op welke manier PIM Lease u hierbij kan helpen.

Marko ten Boer

Gratis de beste Audi’s in je mailbox?

✔ Loop jouw droom Audi niet mis

Import expert Dylan zoekt de 3 mooiste Audi’s

Als 1e op de hoogte van nieuw aanbod


Misschien later